Polityka prywatności
Pharmindex Poland Sp. z o.o.
1. Wprowadzenie
1.1. Niniejszy dokument stanowi opis polityki prywatności (dalej Polityka) Pharmindex Poland Sp. z
o.o. z siedzibą w Warszawie (02-604), przy ul. Olkuskiej 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w
Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000129566, NIP: 5260019619, REGON: 010311790, kapitał zakładowy w wysokości 243 100,00
PLN (dalej Administrator).
1.2. Celem Polityki jest określenie zasad i sposobu przetwarzania danych osobowych pochodzących
od osób fizycznych będących użytkownikami serwisów internetowych administrowanych przez
Administratora (dalej Użytkownik). Polityka zawiera również informacje dotyczące uprawnień
osób fizycznych w odniesieniu do udostępnionych przez nich danych osobowych.
1.3. Podstawę prawną Polityki stanowi Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), a takĹźe Ustawa o ochronie danych osobowych
z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. 2018 poz. 1000). Polityka stanowi realizację przez Administratora
obowiązków wynikających z art. 12 i 13 RODO.
1.4. Polityka ma zastosowanie do każdej strony internetowej, aplikacji lub usługi odsyłającej do tej
informacji, a także do danych przekazywanych za ich pośrednictwem, drogą telefoniczną,
elektroniczną bądź osobiście w siedzibie Administratora. Prosimy o zwrócenie uwagi, że
opuszczając strony internetowe administrowane przez Administratora (np. przechodząc za
pomocą linku na stronę znajdującą się w innej domenie), Użytkownik przechodzi w obszar, w
którym nie obowiązuje Polityka. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady polityki
prywatności obowiązujące na stronach obsługiwanych przez inne podmioty.
1.5. W sprawach związanych z realizacją praw przysługujących Użytkownikom możliwy jest kontakt z
Administratorem na ww. adres siedziby lub poprzez e-mail: rodo@pharmindex.pl.
2. Administrator danych osobowych
2.1. Pharmindex Poland Sp. z o.o. jest Administratorem danych osobowych przekazywanych przez
Użytkowników serwisów internetowych, którzy odwiedzili i skorzystali z funkcjonalności
oferowanych przez strony internetowe administrowane przez Administratora (dalej Serwisy
internetowe):
- https://www.pharmindex.pl/
- https://bazainterakcji.pl/
- https://polipragmatyk.pl/
- https://trener.pharmindex.pl/
- https://inhalatory.edu.pl/
- https://www.pharmindexcomplete.pl/
- https://lekiseniora.pl/
- https://farmaceuta.pharmindex.pl
2.2. Administrator może pozyskiwać dane osobowe Użytkowników w szczególności poprzez:
- kontakt Użytkowników z Administratorem za pośrednictwem dostępnych w Serwisach
internetowych formularzy kontaktowych i przekazanie danych osobowych ich dotyczących
wraz z treścią wiadomości,
- zapisanie się przez Użytkowników do listy mailingowej Administratora w celu otrzymywania
informacji na temat świadczonych usług i oferowanych produktów i rozwiązań,
- bezpośredni kontakt w drodze rozmów telefonicznych, drogą elektroniczną, a także
listownie,
- złożenie przez kandydatów na pracowników dokumentów aplikacyjnych bezpośrednio na
adresy poczty elektronicznej należące do Administratora, bądź poprzez serwisy
pośredniczące,
- instytucje państwowe i organy władzy publicznej, które w ramach prowadzonych przez nie
postępowań, dokonują przekazywania danych osobowych w celu realizacji przepisów
prawa.
2.3. Gromadząc dane osobowe Administrator rejestruje informacje dotyczące źródła ich pozyskania.
Pozyskiwanie danych osobowych Użytkowników odbywa się w sposób bezpośredni od osób,
których dane dotyczą, a także od osób trzecich.
2.4. Administrator dokłada szczególnej staranności, aby dane osobowe były przetwarzane zgodnie
z celem, dla którego zostały zebrane i wykorzystywane stosownie do przesłanek oraz kategorii
przetwarzanych danych dozwolonych prawem, w szczególności zgodnie z zasadami
przetwarzania danych osobowych określonych w art. 5 RODO.
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z profilem działalności, wyłącznie we wskazanych
poniżej celach. Jeżeli ze względu na przepisy prawa, właściwości usługi lub konieczności jej
rozliczenia zaistnieje potrzeba przetwarzania innych danych osobowych osób, których dane dotyczą,
Administrator może je przetwarzać w niezbędnym zakresie.
3.1. W celu założenia konta w Serwisie Pharmindex.pl, Pharmindex Complete i składania zamówień
na oferowane produkty i korzystania z aplikacji mobilnej, a także funkcjonalności oferowanych w
innych Serwisach internetowych (Polipragmatyk, Baza Interakcji, Trener Recept), przetwarzane
są dane osobowe Użytkowników takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, kod
pocztowy, zawód, adres dostawy zamówień.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – realizacja usługi świadczonej drogą elektroniczną w postaci
konta w systemie, aplikacji mobilnej i umożliwienie korzystania z związanych z nimi
funkcjonalności, w tym składania i realizacji zamówień na oferowane produkty, obsługa
zamówień oraz ich dostaw, a także obsługa reklamacji;
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – realizacja obowiązków prawnych, w tym obowiązku
wystawienia dowodu zakupu produktĂłw i prowadzenia dokumentacji rachunkowej
dotyczącej zakupów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości i ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o
podatku od towarów i usług;
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
polegającego na prowadzeniu czynności składających się na usprawnienie i koordynację
pracy administracyjnej, w tym prowadzenie wewnętrznych rejestrów (np.
ewidencjonowanie korespondencji);
3.2. W przypadku danych osobowych osób reprezentujących, osób kontaktowych, pracowników i
pełnomocników klientów lub partnerów biznesowych przetwarzane są dane kontaktowe i dane
związane z pełnioną funkcją lub relacją z podmiotem, w imieniu którego Państwo występujecie,
takie jak: imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy, służbowy adres e-mail i służbowy numer
telefonu, ewentualnie także informacje wskazujące na umocowanie do reprezentacji podmiotu.
Dane te mogą zostać pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą lub zostały
przekazane przez podmiot, w imieniu którego Państwo działacie, a także przy pomocy
ogólnodostępnych rejestrów (np. KRS).
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – realizacja obowiązków prawnych, w tym obowiązku
wystawienia dowodu zakupu produktĂłw i prowadzenia dokumentacji rachunkowej
dotyczącej zakupów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości i ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o
podatku od towarów i usług,
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
polegającego na zapewnieniu kontaktów niezbędnych do obsługi i realizacji umowy
zawartej z podmiotem, w imieniu którego Państwo występujecie, utrzymaniu kontaktów
biznesowych, jak rĂłwnieĹź na ustaleniu, dochodzeniu i obronie przed roszczeniami.
3.3. W celu skontaktowania się z Administratorem za pośrednictwem formularzy kontaktowych
zamieszczonych w Serwisach internetowych lub drogą telefoniczną w związku ze złożeniem
pytania lub przesłanym zgłoszeniem, przetwarzane są dane osobowe Użytkowników takie jak:
imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane osobowe przekazane w treści wiadomości.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes
Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający na zapewnieniu obsługi wiadomości
i udzieleniu odpowiedzi na wynikające z niej pytania. W przypadku formularzy, w których
Użytkownicy przekazują informacje o stanie zdrowia, konieczne jest wyrażenie zgody na
przetwarzanie szczegĂłlnych kategorii danych, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Odmowa
podania danych osobowych bądź niewyrażenie zgody na przetwarzanie szczególnych kategorii
danych będzie skutkowało brakiem możliwości obsługi przesłanej wiadomości i tym samym jej
usunięciem.
3.4. W celu przesyłania Użytkownikom drogą elektroniczną informacji na temat oferowanych usług
i produktów przetwarzane są dane osobowe Użytkowników takie jak: imię, nazwisko, adres email,
numer telefonu.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes
Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, jakim jest utrzymywanie przez Administratora stałego
kontaktu z UĹźytkownikami w celu przekazywania informacji o charakterze marketingowym.
3.5. W celu skorzystania z praw przysługujących zgodnie z przepisami RODO przetwarzane są dane
osobowe dostarczone przez osoby w celu rozpatrzenia żądania, jak również dane posiadane
przez Administratora, niezbędne do jego rozpatrzenia, takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail i
inne.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu rozpatrzenia zgłoszenia dotyczącego danych osobowych,
zgodnie z obowiązkiem prawnym spoczywającym na Administratorze, wynikającym z
przepisów RODO, w tym przeprowadzenia weryfikacji tożsamości osoby zgłaszającej
żądanie;
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
polegającego na ustaleniu, dochodzeniu i obronie przed roszczeniami, a także obsłudze
ewentualnych postępowań administracyjnych związanych z realizacją praw osób,
których dane dotyczą.
3.6. W celu ustalenia, dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami będą przetwarzane dane
osobowe Użytkowników, jakie zostały przez nich przekazane Administratorowi.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, który pozwala
na przetwarzanie danych osobowych w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony
przed roszczeniami, będące realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
3.7. W celu przeprowadzenia procesu rekrutacji niezbędne jest podanie danych osobowych
kandydatów w zakresie wynikającym z treści art. 221 §1 Kodeksu pracy: imię (imiona) i nazwisko,
data urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez kandydata, wykształcenie, kwalifikacje
zawodowe oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia, jeżeli jest to niezbędne do
wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku.
Podstawą prawną przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego jest:
- ustawa z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 z późn. zm.),
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, który pozwala na przetwarzanie danych osobowych, jeśli są one
niezbędne do podjęcia czynności zmierzających do wykonania umowy.
Podanie przez kandydatów innych danych, niewymienionych w katalogu art. 221 §1 Kodeksu
pracy jest dobrowolne. Podstawą prawną przetwarzania takich danych osobowych jest art. 6 ust.
1 lit. a) RODO, ktĂłry pozwala na przetwarzanie danych osobowych na podstawie dobrowolnie
udzielonej zgody, która może zostać odwołana w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Proces rekrutacji składa się z kilku etapów, podczas których ma miejsce przetwarzanie danych
osobowych kandydatów: wstępna selekcja otrzymanych aplikacji, kontakt z wybranymi
kandydatami, wybĂłr pracownika.
W przypadku wyraĹźenia przez kandydata zgody na przetwarzanie podanych danych osobowych
w przyszłych rekrutacjach, podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
ktĂłry pozwala na przetwarzanie danych osobowych na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody,
która może zostać odwołana w dowolnym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
4. Odbiorcy danych osobowych
4.1. Odbiorcami danych osobowych przekazanych Administratorowi przez osoby, ktĂłrych dane
dotyczą, są następujące podmioty, którym przekazywane są dane osobowe w minimalnym
zakresie, niezbędnym do realizacji celu/celów w jakim dane zostały pozyskane:
- upowaĹźniony personel Administratora,
- podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora (np. biuro rachunkowe,
dostawcy usług technicznych, dostawcy usług hostingowych),
- właściwe organy upoważnione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
4.2. Administrator oświadcza, że nie sprzedaje, nie udostępnia i nie przekazuje zgromadzonych do
przetwarzania danych osobowych innym osobom lub instytucjom, chyba, że nastąpi to za
wyraźną zgodą lub na życzenie osób, których dane dotyczą, albo też na żądanie uprawnionych na
podstawie ustawy organów państwowych na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań lub
działań związanych z bezpieczeństwem lub obronnością, dla określonych prawem zadań
realizowanych dla dobra publicznego, gdy jest to niezbędne do wypełnienia prawnie
usprawiedliwionych celĂłw Administratora.
5. Przekazywanie danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego
(EOG)
Z uwagi na to, że Administrator korzysta z aplikacji, których serwery zlokalizowane są poza EOG,
dane osobowe pozyskane w związku z korzystaniem przez Użytkowników ze stron internetowych
mogą być przekazywane do państw trzecich. W związku z tym, Administrator zadbał o to, aby
korzystać wyłącznie z dostawców dających gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych
osobowych. Przekazanie danych osobowych poza EOG następuje z zapewnieniem odpowiedniego
poziomu ochrony danych, wymaganego przez przepisy RODO, przede wszystkim poprzez:
1. nawiązywanie współpracy z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w
odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca
odpowiedni stopień ochrony;
2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ
nadzorczy;
4. inne zabezpieczenia spełniające odpowiedni stopień ochrony w oparciu o odpowiednie
zabezpieczenia prawne.
6. Okres przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza pozyskane dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celu/celów,
dla jakich zostały przekazane. Okres przetwarzania danych jest związany z celami i podstawami ich
przetwarzania, w związku z czym:
- dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych (podatkowych) będą przetwarzane
przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych;
- dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą
przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą lub
ustania tego interesu. Dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami będą przetwarzane przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń;
- dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu wycofania zgody
wyrażonej przez osobę, której dane dotyczą;
- dane osobowe przetwarzane w ramach procesu rekrutacji będą przetwarzane do czasu
zakończenia tego procesu.
7. Prawa przysługujące podmiotom danych
7.1. Administrator realizuje przysługujące osobom, których dane dotyczą uprawnienia związane
z przetwarzaniem ich danych osobowych. W szczególności każdemu podmiotowi danych
przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania danych osobowych,
- usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
7.2. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes
Administratora, podmiotowi danych przysługuje prawo do wniesienia w dowolnym momencie
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, bez konieczności uzasadniania swojej
decyzji, szczegĂłlnie w przypadku, gdy prawnie uzasadniony interes polega na prowadzeniu
działań związanych z marketingiem bezpośrednim.
7.3. Zgoda wyrażona przez podmioty danych za pośrednictwem Serwisów internetowych może
zostać w dowolnym momencie wycofana, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania
danych, ktĂłrych dokonano przed jej wycofaniem.
7.4. Administrator informuje, że nie ma obowiązku usunięcia danych (czyli realizacji „prawa do bycia
zapomnianym”) w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do:
- korzystania z praw i wolności wypowiedzi i informacji,
- wywiązania się z prawnego obowiązku przetwarzania na mocy prawa Unii Europejskiej lub
prawa polskiego,
- celów archiwalnych w interesie publicznym, celów badań naukowych lub historycznych lub
celĂłw statystycznych,
- do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
7.5. Powyższe uprawnienia, a także zamiar wycofania zgody mogą zostać zrealizowane poprzez
przesłanie stosownego żądania drogą elektroniczną poprzez adres kontakt.pharmindex.pl bądź
listownie na adres siedziby Administratora podany w punkcie 1.1 Polityki.
8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Dane osobowe Użytkowników nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych
decyzji, w tym profilowania.
9. Bezpieczeństwo i przechowywanie informacji
Administrator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych przed bezprawnym ich udostępnieniem
osobom nieupoważnionym, przejęciem danych przez osoby nieupoważnione, zniszczeniem, utratą,
uszkodzeniem lub zmianą oraz przetwarzaniem danych osobowych w sposób niezgodny z przepisami
RODO.
Administrator danych podejmuje w celu zabezpieczenia danych osobowych środki techniczne
i organizacyjne spełniające wymogi RODO, w szczególności środki wymienione w art. 24 oraz art. 32
RODO, zapewniające poufność, integralność i dostępność usług przetwarzania przekazanych danych
osobowych.
10. Pliki cookie
Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki wysyłane przez serwer internetowy do przeglądarki
Użytkownika i przechowywane na jego komputerze. Ciasteczka pomagają Administratorowi
analizować ruch sieciowy i rozpoznają, która część strony internetowej była odwiedzana. Pliki cookie
w żaden sposób nie umożliwiają Administratorowi dostępu do komputera lub informacji o
Użytkownikach, za wyjątkiem informacji o tym, w jaki sposób korzystano ze strony internetowej oraz
danych osobowych, które Użytkownicy udostępniają automatycznie ze względu na ustawienia
przeglądarki.
Administrator stosuje sesyjne i stałe pliki cookie. Sesyjne pliki cookie są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania lub opuszczenia
strony internetowej. Stałe pliki cookie umożliwiają Administratorowi rozpoznanie Państwa
przeglądarki podczas następnej wizyty w Serwisach internetowych i dostosowanie Serwisów do
potrzeb Użytkowników (np. zapamiętanie preferowanego języka lub rozmiaru czcionki), a także w
celach statystycznych. Stałe pliki cookie pozostają w pamięci Państwa urządzenia peryferyjnego do
momentu ich usunięcia. Korzystając z Serwisów internetowych, Użytkownik wyraża zgodę na
umieszczanie plików cookie na jego komputerze lub innym urządzeniu w podanych wyżej celach.
Jeżeli Użytkownik nie wyrazi zgody na przechowywanie plików cookie, może nimi zarządzać i
kontrolować je poprzez ustawienia swojej przeglądarki. Należy jednak pamiętać, że usunięcie bądź
zablokowanie plików cookie może wpłynąć na sposób korzystania z Serwisów internetowych.
W celu monitorowania i ulepszania Serwisów internetowych gromadzone są zbiorcze informacje na
temat Użytkowników w momencie przeglądania strony internetowej, w tym szczegóły dotyczące
systemu operacyjnego, wersji przeglądarki, nazwy domeny, adresu IP, adresu URL Użytkownika, z
którego trafia na strony internetowe Administratora i pod który się udaje oraz które podstrony
strony internetowej zostały odwiedzone. Administrator może prowadzić ogólne statystyki, zbierać
dane dotyczące ruchu sieciowego na stronie internetowej oraz informacje o spokrewnionych
stronach i udostępniać te dane zbiorcze osobom trzecim w celach marketingowych, reklamowych
lub w innych celach promocyjnych, niemniej jednak te dane zbiorcze nie zawierają żadnych danych
osobowych. Do celów statystycznych Administrator korzysta z usług takich dostawców jak: Google
Analytics.
Wykorzystujemy następujące pliki cookie:
1. Systemowe pliki cookie – techniczne i sesyjne, zapewniające bezpieczeństwo korzystania z
serwisu – ta grupa plików cookie jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania Serwisu
internetowego oraz zapewnienia bezpieczeństwa w korzystaniu z niego, a także w celu
utrzymania sesji UĹźytkownika po zalogowaniu, uwierzytelniania w Sklepie i dokonywania
płatności. Zgodnie z przepisami użycie tych plików cookie nie wymaga wyrażenia zgody
UĹźytkownika Serwisu internetowego.
2. Pliki cookie, które poprawiają komfort korzystania z serwisu – ta grupa plików cookie
umożliwia nam optymalizację działania serwisu www, w tym integrację naszego serwisu w
zakresie treści dostarczanych przez zewnętrznych dostawców, jak sieci społecznościowe (np.
Youtube, Facebook). Dzięki niej możemy dostarczać treści lepiej dopasowane do Twoich
preferencji. Brak zgody na wykorzystanie tego rodzaju plikĂłw cookie ograniczy
funkcjonalność serwisu i w związku z tym treści dostarczane przez tych dostawców nie będą
wyświetlały się prawidłowo. Tego rodzaju pliki cookie żyją do czasu wycofania wyrażonej
zgody na ich instalację.
3. Analityczne pliki cookie – ta grupa plików cookie pomaga zrozumieć Administratorowi w jaki
sposób Użytkownicy korzystają z Serwisów internetowych, co umożliwia ulepszanie jej
struktury i zawartości.
Poniżej prezentujemy szczegółowe informacje na temat stosowanych plików cookie, w tym okres ich
żywotności:
Plik cookie /
system analityczny
Okres
żywotności
Opis Kategoria
Google Analytics 365 dni Google Analytics Analityczny/Reklamowy
ID Sesji 0 dni Sesyjne, niezbędne na czas sesji Niezbędny
W Serwisach internetowych wyświetlany jest komunikat zanim na urządzeniu Użytkownika zostaną
zapisane pliki cookie. Ustawieniami plików cookie można zarządzać za pomocą przeglądarki w celu
wyłączenia akceptacji wszystkich lub niektórych plików cookie. Włączenie blokady wszystkich plików
cookie może skutkować brakiem dostępu do niektórych części dostępnych w Serwisach
internetowych.
W poniższych linkach zamieszczono informacje z najpopularniejszych przeglądarek internetowych,
jak samodzielnie zarządzać plikami cookie podczas przeglądania strony internetowej:
- Chrome
- Microsoft Edge
- Firefox
- Opera
- Safari
Status aktualnych ustawień prywatności dla przeglądarki internetowej może zostać zweryfikowany
przy pomocy linkĂłw: http://www.aboutads.info/choices oraz http://www.youronlinechoices.eu/.
11. Narzędzia analityczne i marketingowe
Podmioty trzecie mogą wykorzystywać pliki cookie i podobne technologie do gromadzenia lub
odbierania informacji z Serwisów internetowych lub Aplikacji i innych miejsc w Internecie i używać
ich do świadczenia usług pomiarów i targetowania reklam. Zarządzając ustawieniami plików cookie
Użytkownik może zdecydować czy wyraża zgodę na gromadzenie i wykorzystywanie informacji do
targetowania reklam.
- Google Analytics (Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia,
dalej “Google”)
Serwisy internetowe korzystają z Google Analytics, które jest internetowym narzędziem do analizy
statystyk serwisów WWW i analityki internetowej dającym wgląd w ruch danych Serwisu
internetowego, dostarczanym przez Google. Wykorzystujemy to narzędzie w celu tworzenia
statystyk dla potrzeb dostosowania zawartości naszych stron internetowych do preferencji
Użytkowników i ich ciągłej optymalizacji.
Użytkownik może zapobiec gromadzeniu przez Google danych zbieranych za pomocą plików cookie
oraz dotyczących korzystania z Serwisów internetowych, instalując w wyszukiwarce dodatek
blokujący osadzanie skryptów Google Analytics dostępny tutaj. Więcej informacji na temat Google
Analytics znajduje się tutaj.
Z uwagi na wykorzystywanie narzędzia Google Analytics, dane osobowe pozyskane w związku z
korzystaniem z Serwisów internetowych mogą być przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru
Gospodarczego. Przekazywanie danych osobowych odbywa się w takim przypadku w oparciu o
standardowe klauzule umowne zawarte przez Administratora z dostawcą narzędzia. Pod linkami
Użytkownicy mogą zapoznać się z treścią umowy dotyczącej przetwarzania danych osobowych, w
tym treścią standardowych klauzul umownych będących jej elementem.
Informacje o tym, jak Google wykorzystuje dane gromadzone podczas korzystania z witryn i aplikacji
swoich partnerów, dostępne są tutaj.
12. Wtyczki społecznościowe
W Serwisach internetowych stosowane są tzw. wtyczki społecznościowe przekierowujące do profili
Administratora prowadzonych na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram, YouTube. Za
pomocą funkcjonalności, jakie oferują te wtyczki, Użytkownicy mogą udostępnić poszczególne treści
lub podzielić się nimi w mediach społecznościowych. Zwracamy jednak uwagę, że korzystając z tych
wtyczek dochodzi do wymiany danych pomiędzy Użytkownikiem a danym portalem
społecznościowym czy serwisem internetowym. Administrator nie przetwarza tych danych i nie ma
wiedzy, jakie dane Użytkowników są gromadzone. W związku z tym, zachęcamy do zapoznania się
z regulaminami i politykami prywatności tych serwisów społecznościowych przed skorzystaniem
z danej wtyczki.
12. Prawo do skargi
W każdym przypadku uznania, że prawa osoby fizycznej wynikające z przepisów prawa i Polityki są
naruszane, Użytkownikom przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych
Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.
13. Postanowienia końcowe
W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką obowiązują unijne i krajowe przepisy z zakresu
ochrony danych osobowych.
Data ostatniej aktualizacji Polityki: 19-10-2022